Per a la realització d'intervencions psicoeducatives en l'àmbit no formal, cal tenir en compte consideracions que són pròpies d'aquest tipus de contextes educatius:
- Factors culturals i socials que afecten a una determinada institució, i que influiran en el tipus d'actuació psicoeducativa que es desenvolupi.
- Àmbits de la intervenció psicopedagògica
- Tipus d'espai professional psicopedagògic en contextes institucionals d'educació no formal.
- La necessitat que els psicopedagogs identifiquin els coneixements que els resultin més rellevants en relació amb aquest tipus de contextes educatius no formals.
Per conèixer aquests processos des d'una orientació constructivista, cal tenir en compte dos nivells explicatius: la dimensió interpersonal i la dimensió individual.
En relació amb la dimensió interpersonal, l'assessorament s'ha de considerar com un procés de construcció conjunta d'un context col·laboratiu que implica a tots els/les professionals de la institució que intervenen en la configuració de l'acció educativa. En la construcció dels contextes col·laboratius s'ha identificat un conjunt d'aspectes que resulten claus pel desenvolupament adequat d'aquesta col·laboració. El primer aspecte es refereix a la relació de poder que s'estableix entre els/les professionals que hi col·laboren. El segon aspecte està relacionat amb el procés de negociació que es desenvolupa durant la construcció d'un context col·laboratiu.
En relació amb la dimensió individual, els/les professionals de la psicopedagogia han de tenir molt clar que la seva activitat es produeix en un escenari que delimita el tipus de coneixement que es construeix; com es construeix i per què; i també que aquest procés constructiu part de fonaments epistemològics diferents als que poden explicar la construcció de coneixement acadèmic.
Per conèixer aquests processos des d'una orientació constructivista, cal tenir en compte dos nivells explicatius: la dimensió interpersonal i la dimensió individual.
En relació amb la dimensió interpersonal, l'assessorament s'ha de considerar com un procés de construcció conjunta d'un context col·laboratiu que implica a tots els/les professionals de la institució que intervenen en la configuració de l'acció educativa. En la construcció dels contextes col·laboratius s'ha identificat un conjunt d'aspectes que resulten claus pel desenvolupament adequat d'aquesta col·laboració. El primer aspecte es refereix a la relació de poder que s'estableix entre els/les professionals que hi col·laboren. El segon aspecte està relacionat amb el procés de negociació que es desenvolupa durant la construcció d'un context col·laboratiu.
En relació amb la dimensió individual, els/les professionals de la psicopedagogia han de tenir molt clar que la seva activitat es produeix en un escenari que delimita el tipus de coneixement que es construeix; com es construeix i per què; i també que aquest procés constructiu part de fonaments epistemològics diferents als que poden explicar la construcció de coneixement acadèmic.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada