FASE 3: Assessorament i implementació
DATA: 13 d’octubre al 7 de novembre
HORES: 32h
Els dies van passant, les sessions que vaig fent, conjuntament sempre amb el psicopedagog, sobre l'assessorament del Pla d'Acció Tutorial, van donant el seu fruit. Els objectius s'estan complint. Malgrat això es percep mancances per tal de dur a terme la implementació del nou document.
Vaig recollint totes les millores que se'm plantegen, la gran majoria són més de forma que no pas de fons, però també es tracta d'això de crear un document àgil i senzill per tal que es pugui treballar bé. Estic observant que no és una tasca fàcil realitzar aquest tipus de reunions, per tot el que suposa, no només la creació d'un nou document, sinó el fet d'assessorar als meus companys de feina. Veig la necessitat de la fermesa, però fer-ho des d'un model col:laboratiu i participatiu. Crec que si no es treballa així no s'arriba enlloc, ja que aquest nou document tothom se l'ha de fer seu, ja que ha de ser un dels pilars per tal de poder treballar amb els/les menors i fer un seguiment seriós i professional.
Observo que m'estan faltant hores, no només per desenvolupar el practicum, sinó per tenir la certesa que la feina està i estarà ben feta.
Les reunions que vaig fent em serveixen per aclarir dubtes, situar-me i veure on m'estic equivocant. Està clar que les meves expectatives eren molt grans i mica en mica m'adono que les he d'anar acotant. El meu projecte era massa gran i important per tant poc temps. No passa res, rectificar és de savis i en això estic.
Em fixo en els consells i en la bibliografia a la qual em va adreçant el meu tutor, conjuntament amb la bibliografia que se'ns aconsella utilitzar al llarg de l'assignatura.
A les sessions d'assessorament percebo ganes de tirar endavant conjuntament amb tot l'equip, però el dia a dia tendeix a engollir Aquest fet em fa replantejar que he de tirar més pel dret i donar la feina ja totalment feta, i això faig. En una reunió d'equip, mostro el nou document. Dono pautes per tal d'implementar-ho i demano que sobre la marxa vagin veient els pros i contres per jo mateixa fer les modificacions oportunes.
Basant-me en una concepció epistemología de carácter constructiu i en un model col·laboratiu i en xarxa, veig que el meu assessorament té una finalitat preventiva. Intento posar en pràctica recursos i consells que em dona el meu tutro de practiques per tal d'arribar a bon port amb la resta d'equip. L'assessorament eficaç ha d'assegurar que les situacions interactives d'E/A es produeixin en les millors condicions, es a dir amb un grau de motivació elevat i potenciant el bon funcionament dels mecanismos propis del centre. Intento impulsar la nova concepció del nou document creat, fent que tingui una personalitat forjada per tothom.
Aquest és el primer document que presento sense modificacions:
REGISTRE DE
SEGUIMENT TUTORIAL Nº
|
Noi/a:
Tutor/a:
Data: Lloc:
|
OBJECTIUS
|
METODOLOGIA A SEGUIR
|
PROCÉS DE
|
VALORACIÓ ( dels
objectius proposats, de la
metodologia, temes pendents per la
propera tutoria, etc.
|
A mesura que es va implantant i es va fent ús del nou document per tal de registrar les tutories , vaig recollint els comentaris:
- Seria important marcar els àmbits en els quals s'està treballant: sòcio-familiar, de desenvolupament emocional-relacional, de desenvolupament intel·lectual i aprenentatge, de vida quotidiana o sanitari i dins de l'àmbit el objectiu o objectius en concret que ens hem marcat amb el PEI.
- Dins de la metodologia podriem plasmar les activitats i/o recursos emprats
- Breu resum dels temes tractats.
- Els acords als quals s'arriba.
- Valoració del grau de consecució dels objectius, per tal d'anar valorant si encara està Actiu, si està assolit, si s'hauria d'eliminar o si cal modificar.
El resultat final és aquest:
REGISTRE DE SEGUIMENT TUTORIAL. Nº:
|
Noi/a:
Tutor/a:
Data:
Lloc:
|
AMBITS I OBJECTIUS
|
Sòcio-familiar:
1.
2.
3.
|
Emocional-relacional:
1.
2.
3.
|
Intel·lectual-aprenentatges:
1.
2.
3.
|
Vida quotidiana:
1.
2.
3.
|
Sanitari:
1.
2.
3.
|
METODOLOGIA
|
ACTIVITATS I/O
RECURSOS EMPRATS
|
PROCÉS DE LA TUTORIA
|
Resum dels
temes tractats
|
Acords als
quals s’arriba
|
VALORACIÓ
|
Grau de consecució dels objectius:
A: actiu
C: assolit
E: s’hauria d’eliminar
M: modificar
|
Un cop presentat el darrer document intento deixar clar que es tracta d'una estructura de treball cooperatiu i reflexiu, ja que l'objectiu és sempre el fet de millorar, de progresar. Comento també que es tracta d'un instrument bàsic per poder aportar a la pràctica tot el que s'ha anat treballant fins ara al voltant de les tutories i poder posar a la pràctica tots els canvis proposats. El grau de receptivitat és correcte i jo reconec que cada cop em sento ,és segura en les intervencions.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada