Després d’unes
setmanes fent pràctiques i a la vegada portant quatre anys treballant en aquest
centre, he valorat conjuntament amb el tutor de pràctiques, que seria
interessant:
-
fer una revisió de l’actual Pla d’acció
tutorial
-
proposar millores, tant del Pla d’acció
tutorial com de la metodologia emprada
-
assesorar a l’equip educatiu per tal de
dur-la a terme
-
implantació d’un nou Pla d’acció
tutorial
-
avaluar el nou document i la
metodologia
-
crear un document definitiu
Amb els
següents passos que vull seguir, vull donar resposta a la necessitat de millora
que té el centre respecte les tutories amb els/les menors.
Les tutories
són realitzades pel tutor/a assignat/da a cada menor, aquest
treball individualitzat considera tres funcions bàsiques:
-
de suport: recolzant, conduint,
acompanyant el seu procés de creixement.
-
de seguiment: analitzant amb el
nen/a els objectius marcats al PEI.
-
d’ observació: tant de les conductes,
relacions, etc, produïdes dins l’espai propi de la tutoria com dels que es
donen fora d’ell.
Aquestes tenen lloc amb una
peridiocitat d’un cop al mes, com a mínim, malgrat depenent les diferents
situacions s’han de fer amb més assiduïtat. En l’actualitat no sempre tenen aquesta
peridiocitat i no sempre es deixa constància. El meu objectiu principal és el
de treballar per tal de millorar aquesta situació i crear un document definitiu
per tal que tothom pugui treballar en ell.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada