mafalda

mafalda

divendres, 24 d’octubre del 2014

Proposta metodològica



FASE 1: Pla de treball
DATA: del 15 al 30 de setembre
HORES: 18h


OBJECTIUS:
Definir els objectius de la intervenció i les diferents fases del Pla de treball.
Acordar continuïtat i aclarir expectatives mútues.
Definir intervenció

DESTINATARIS:
      - tutor de pràctiques (UOC) i tutor del centre ( psicopedagog).

ACTIVITATS:
Converses amb el tutor extern per contrastar la proposta inicial
Participació en la reunió per definir conjuntament els objectius generals, específics de la proposta de treball, fases, seqüènciació, temporalització.
Formulació escrita i consensuada de les fonamentacions sociològiques, epistemològiques, psicològiques i pedagògiques que vertebren les intencions, finalitats i pràctica educativa.

INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES:
Observacions i reunions amb el tutor.
Anàlisi documental dels diferents documents del centre: PEC, RRI, Pla d’acció Tutorial, Memòria anual, lectures complementàries
Registres narratius a partir de notes de camp.

INDICADORS D’AVALUACIÓ:
Registre de les converses amb el tutor.
Notes de l’anàlisi documental.
Elaboració del Pla de treball.
Validació del Pla de treball per part del tutor de pràctiques (UOC).




FASE 2: Proposta de millora del Pla d’Acció Tutorial
DATA: l’1 al 10 d’octubre
HORES: 14h


OBJECTIUS:
Fer proposta de millora del Pla d’Acció Tutorial del centre.
Caracteritzar els principals actors que intervenen i el context..
Col·laborar en la definició dels continguts, seqüenciació, activitats i metodologia de les tutories

DESTINATARIS:
Tutor del centre i Equip Educatiu.

ACTIVITATS:
Consulta documental i recollida d’informació sobre el tema a desenvolupar.
Participació a les reunions amb el meu tutor i amb l’equip educatiu.
Redacció de les propostes de millora.

INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES:
Anàlisi documental.
Reunions amb els educadors.

INDICADORS D’ AVALUACIÓ:
Nivell de col·laboració i cooperació de l’equip.
Diari de pràctiques.





FASE 3: Assessorament i implementació
DATA: 13 d’octubre al 7 de novembre
HORES: 32h


OBJECTIUS:
- Assessorar grupal i individualment, conjuntament amb el psicopedagog, dels nous canvis del pla d’acció tutorial.
- Atende dubtes.
- Fer un seguiment del procés d’implementació.
- Recollir els dubtes.
- Donar solució als problemes que vagin apareixent.

DESTINATARIS:
Equip Educatiu.

ACTIVITATS:
Reunió de coordinació amb el psicopedagog i amb els diferents membres de l’equip educatiu.
Participació de manera regular en les diferents sessions.
Seguiment i assessorament de l’equip.
Recerca de nou material.

INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES:
Fulls d’observació.
Registre d’assistència, de demandes i de comentaris.
Reunions.

INDICADORS D’AVALUACIÓ:
Grau de participació i mostres d’interés per part d el’equip educatiu.
Reflexió conjunta al final de cada sessió, grau de satisfacció.
Diari de pràctiques.



FASE 4: Reflexió i avaluació
DATA: 10 al 21 de novembre
HORES: 16h


OBJECTIUS:
Conèixer l’opinió sobre el procés i resultats de l’experiència.
Conèixer el grau de satisfacció dels l’equip educatiu.
Conèixer el grau d’assoliment dels objectius que m’havia proposat, metodologia, peridiocitat...
Participar en la discussió sobre els resultats d’aquesta avaluació i assessorar en la presa de decisions respecte a possibles accions correctives.

DESTINATARIS:
Psicopedagog i equip educatiu.

ACTIVITATS:
Reunió de l’equip educatiu per tal de valorar la proposta feta, fer propostes de millora i valorar la seva continuïtat.

INSTRUMENTS I/O TÈCNIQUES:
Registre de dades (propostes de millora).
Reunió de l’equip educatiu.
Reunió individual amb el psicopedagog.
Elaboració de la memòria de pràctiques.

INDICADORS D’AVALUACIÓ:
Valoració dels objectius plantejats inicialment.
- Propostes de millora.
Valoració de les pràctiques per part del tutor de la UOC
Validació i avaluació per part del tutor de pràctiques.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada